Udělejte si větrník - Udělej sám

 
Úvod
Zprávy a zajímavosti
Veletrhy
Nebezpečné hračky
Udělejte si sami
Obsah - stránky
SHH
Kontakt

Nastavte si nás jako domovskou stránku


Na rodiče útočí dětské filmy

Vánoční tlačenice o děti začíná už teď. Firmy sázejí i na nově uvedené filmy a seriály, ve kterých známé hračky vystupují. Konkurence přiostřuje. Která hračka získá nejvíce sympatií?
"Letos žádná novinka nepřevyšuje ty ostatní, nebude žádný boom jedné jediné věci či hračky," otevírá téma předvánočního konkurenčního boje Ivana Maršálová z marketingu společnosti Sparkys, která se zabývá provozováním obchodů se sortimentem značkových hraček. Novinek však na vánoční trh přijde dost a zákazníci si budou moci z čeho vybírat.
Mezi nejžádanější budou bezesporu patřit:
Spiderman 2 (figurky, doplňky)
Panenka KarolínkaShrek 2 (fugurky, plyš, doplňky)
Lego (nové řady Bionicle, Knights Kingdom)
Playmobil (hrací sety)
Fur real friends (elektronická plyš)
Opice Ranga tanga
Regenerátor
Panenka Karolínka
Televizi budou mít všichni
Na většinu jmenovaných řad budou probíhat v měsících listopad a prosinec TV reklamy, vždy v časech dětských pořadů. Mnoho z těchto novinek bude též propagováno v tisku - především v dětských titulech.
"Nejlepší službu nám dělá televizní kampaň u dopoledních víkendových dětských programů. Vzhledem k tomu, že dětskému diváku stačí vidět spot dvakrát, GRPs jsou monitorované pro 15+ a dětské pořady jsou velmi afinitní. Navíc jsou kampaně finančně velmi efektivní," říká Marie Křivánková, marketingová manažerka společnosti Global Express, výhradního distributora výrobce hraček Mattel pro český a slovenský trh.
Sparkys na podzim plánuje zábavné předváděcí akce na jednotlivé značky či druhy hraček. "Ty se provádí většinou přímo v prodejnách a vždy jde o osobní setkání se zákazníkem, podrobné představení předváděného výrobku a možnost vyzkoušení. Dále plánujeme zábavní dětskou akci na svátek Halloween, který už má u nás svou tradici. Bude to odpoledne plné soutěží a zajímavých představení. 5. prosince budou moci děti vidět po celý den (tak jako každý rok) Mikuláše, anděla, čerty a vyhrát nějaké sladkosti. Jinak bude s velkou pravděpodobností vyhlášena nějaká velká vánoční soutěž pro všechny naše zákazníky," jmenuje Ivana Maršálová.
Bez Vánoc by to nešlo
U hraček nejsou kolekce moc rozlišené dle sezony, sortiment se obměňuje po celý rok a podle slov Ivany Maršálové jsou hračky také celý rok žádané. "Je jasné, že nejsilnější období jsou Vánoce a předvánoční čas. Hračky se prodávají tzv. samy. Poptávka je opravdu veliká. Dalším silnějším obdobím je začátek léta, kdy se opět veřejnost probudí a nakupuje z důvodu Dne dětí, vysvědčení a začátku prázdnin. Zbytek roku je na velmi stejné poptávkové úrovni. Nejslabším obdobím je leden," tvrdí Maršálová.
Lenka Staňková, marketingová manažerka Lego Trading, však rovnoměrné rozdělení prodejů v rámci celého roku moc nevnímá. "Lego stejně jako každá jiná hračka má hlavní sezonu kolem Vánoc. Listopad a prosinec představují téměř 50 % celoročních zisků. Další příležitosti k nákupu hraček se u nás moc neprojevují. Potřebovali bychom to, co se děje již v jiných zemích, např. v Maďarsku nebo Polsku, kde se dětem kupují dárky na Den dětí, ke konci školy, na začátku školy atd.," říká Staňková a dodává: "Snažíme se sezonu začít již v září a novinky vypouštíme na trh koncem srpna. Opravdový předvánoční souboj začne však až začátkem listopadu."
S důležitou rolí Vánoc souhlasí i Marie Křivánková. "Je to jednoznačně nejdůležitější období. Přesto však určitá sezónnost existuje. Jedná se o klasické letní produkty - nafukovací a pískové programy a hračky sportovního zaměření, které tvoří druhé velmi důležité období v květnu a červnu."
Rytíři a roboti
Hlavním zaměřením této sezony jsou u Lega rytíři: Knights' Kingdom. "Jde o stavebnice hradů a rytířů. Celý příběh je postaven na tom, že čtyři rytíři jsou hodní a jeden zlý. Rytíři jsou určeni pro děti zhruba od šesti let. Jedná se o téma blízké dětem, ale i maminkám. Těm se někdy nemusí líbit Bionicle, ale rytíř je pro ně pozitivnější," uvádí Lenka Staňková.
V současné době běží na tyto rytíře televizní spoty a tisková kampaň. První část kampaně běží celé září, druhá část se objeví v listopadu a prosinci a bude kromě rytířů propagovat i dražší stavebnice.
V podzimní sezoně se uvádí na trh i další z řady Bionicle. Ta bude podpořena právě dalším dílem filmu "Bionicle - Legendy ožívají". "Warner Bros vydal loni na kazetách a DVD první díl filmu Bionicle. Nejdříve tedy byla hračka a až potom se udělal film. Letos uvede v druhé polovině října další díl. Společně s filmem je naplánovaná i crosspromotion," vysvětluje Staňková. Lego lze rozdělit na dva hlavní proudy: na tzv. Stories and Action, což jsou právě rytíři nebo Bionicle; a na Make and Create, což jsou stavebnice. Tato řada bude mít také kampaň v listopadu a prosinci. V nadlinkové kampani investuje společnost letos celkem zhruba o 15 % více než loni.
Barbie muzikál na podzim
Další hračkou, která bude mít na podzim svůj další film, je Barbie. K novému celovečernímu filmu "Barbie jako princezna a švadlenka", jenž bude distribuován společností Universal Pictures na VHS a DVD od poloviny října, je připravena nová kolekce. "Jedná se o první 'Barbie muzikál', panenky Barbie tedy zpívají. Dokáží dokonce zpívat i dvojhlas," říká Marie Křivánková a pokračuje: "Pro kluky jsme nachystali ve značce Hot Wheels vedle nové kolekce stovky nových modelů angličáků, magnetická autíčka, která jezdí po kovu, a novou dráhu pro angličáky inspirovanou tematikou hvězdných válek - Cosmic Blast. U Scrabble, naší jediné značky určené celé rodině, jsme zavedli novinku - Scrabble karty, jež mají přilákat 'váhavé' zákazníky ke klasické deskové hře."
Vedle klasické podpory v místě prodeje budou holčičí i chlapecké řady podpořeny televizní kampaní na TV Nova a Fox Kids a soutěžemi v tisku. V souvislosti se Scrabble chystáme spolupráci s Jaromírem Nohavicou, aktivním členem České asociace Scrabble," říká Křivánková.
Pomůže seriál zase k úspěchu?
Loňský absolutní hit - Beyblade firmy Hasbro, v letošní sezoně vyjde s novými modely a typy. Jeho prodej a distribuce budou výrazně provázány s uvedením druhé série animovaného seriálu Beyblade na TV Nova. "Seriál startuje zhruba v polovině října a bude vysílaný každou sobotu a neděli v ranních hodinách. Na start seriálu a uvedení nových položek Beyblade na trh bychom rádi navázali masivní in-store promotion v prodejních měsících," vysvětluje Martin Hanzely ze společnosti Divico, která tuto hračku na českém trhu distribuuje. Beyblade podle jeho slov představuje značku určitého životního stylu, což je právě to, co zaujalo všechny děti. Cílovou skupinou jsou děti ve věku 8-14 let.
Nováček na trhu
Tento rok na náš trh vstoupila značka Playmobil prostřednictvím firmy Piatnik. Jde vlastně o přímou konkurenci společnosti Lego. Pro svou první vánoční sezonu v ČR připravila čtyři novinkové hry a rozšíření hry Activity Original. Hry jsou určeny pro děti od čtyř let, ale i pro dospělé.
"Výrobky Piatnik budou podpořeny soutěžemi v dětských titulech a v titulech pro ženy. Playmobil bude mít reklamu na ČT 1 a na Primě (4 TV spoty), říká Jana Karásková, country manažerka společnosti Piatnik Praha. Zařazení spotů bude v době pořadů pro děti ve věku 4-10 let a před večerníčkem. "Využijeme i doby vysílání pořadů pro matky na mateřské dovolené. Dále budeme pořádat různé seznamovací a předváděcí akce, často spojené se soutěžemi pro cílovou skupinu."

TOPlist





 

 Webmaster